Tijd voor een update! - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Waerenga

Hello!
Tijd voor een nieuw reisverslag. Er is inmiddels weer veel gebeurd en ik heb al veel gezien in twee weken tijd.

In het begin heb ik flink moeten wennen maar nu heb ik mn draai wel gevonden hier. Vorige week vrijdag ben ik een dagje weggeweest met Nicola. We zijn een beetje rond wezen touren en naar het zwarte zand strand geweest. Ik heb onderweg mn ogen uitgekeken, het is hier zo mooi!
Zaterdagmiddag begon mijn weekend! Mirthe kwam mij ophalen en toen hebben we bij Ad en Fridy de laatste dingen voor onze rondreis geboekt en zijn we een uur gaan slapen. Elke dag om 05:00 uur op is best vermoeiend. Zaterdagavond zijn we opstap geweest in Pukekohe. Hier hebben we onze beste dancemoves laten zien en een super leuke avond gehad!! Lekker om er even uit te zijn. Zondag zijn we met Kristy (dochter van Nicola en Henk), Monique (dochter van Ad en Fridy) en Sandra (nichtje van Fridy) naar de hot water pools geweest. We wisten niet zo goed wat we ons erbij voor moesten stellen maar het was gewoon een warm buitenzwembad. Niet verkeerd om een zondag door te brengen!

Maandag begon de 2e stageweek. Mijn gewoonlijke stagedag ziet er zo uit: 05:00 uur op, met de quad de koeien halen, melken, tussendoor wat klusjes die gedaan moeten worden op de boerderij en om 15:00 uur weer koeien halen en melken. Deze week hebben we alle pakken gras uit de wei gehaald en dat was genoeg werk om 3 dagen mee te vullen.

Vandaag is het hier lekker weer! Het begint echt een beetje zomer te worden en dat heb ik ook al gemerkt want ik ben vorige week behoorlijk verbrand. Van het rijden op de quad waren mijn handen al knalrood. Ook heb ik een week met een rode neus rondgelopen. Een boerka zou hier voor mij geen overbodige luxe zijn :p
Ik ben vandaag met Nicola tussen het melken door naar een waterval geweest, echt zo mooi! Gisteren zijn Henk en ik na het melken na de buurman, Ross, geweest. Ross is een echte cowboy en melkt 800 koeien in een 50-stands carrousel (voor de niet-koeienboeren een carrousel is een draaimolen waar de koeien in gemolken worden). Ik ga volgende week een keertje mee melken daar.

Daarnaast hebben we ook vast wat uitjes gepland en onze rondreis. 7 en 8 december gaan Mirthe en ik met Kristy naar Roterua. 14 t/m 17 december gaan we naar Bay of Islands. Kerstmis vieren we op onze stagebedrijven en 29 december gaan we met de trein naar Wellington. Hier vieren we oud op nieuw. 2 januari gaan we met de boot naar het zuidereiland waar we onze huurauto ophalen. Dan hebben we 2 weken de tijd om het zuidereiland te zien. 15 januari vliegen we terug van het zuidereiland naar het noordereiland om Mirthes verjaardag op stage te vieren.

Zo nu zijn jullie een beetje op de hoogte hoe het hier is.
Houdoe!

  • 27 November 2014 - 16:20

    Kelly M:

    lieve ingrid,

    wat ontzettend leuk dat het zo goed gaat. Ik vind de verhalen die schrijft echt super leuk om te lezen. Geniet ervan, en wacht op t volgende verhaal ;) xx Kelly Mund

  • 27 November 2014 - 18:32

    John En Marleen Manders:

    Ha die Ingrid
    Wat een verhalen kan jij schrijven. Schitterend om zo te lezen wat je allemaal moet doen. En stoer op de quad de bergen is. Werk en leer ze nog en voor al de leuke dingen die je nog voor de boeg hebt en dat zijn er heel veel. Heel veel plezier gewenst. Geniet van alles. En veel foto's maken he. We zijn nu al benieuwd.
    groetjes vanuit De Mortel

  • 28 November 2014 - 15:05

    Jessica:

    Hoi Ingrid,

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat! Mooie foto's zeg!!
    Je zult daar veel leren zeg! Maak eens een foto van die carrousel ben wel benieuwd!
    Heel veel plezier en succes!
    Groetjes uit Liessent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

13 november vertrek ik samen met Mirthe voor 9 weken naar Nieuw-Zeeland. Ik ga 6 weken stagelopen bij een melkveebedrijf en daarna hebben we nog ruim 3 weken de tijd om samen rond te trekken.

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 5590

Voorgaande reizen:

13 November 2014 - 17 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: