Grenzen verleggen - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu Grenzen verleggen - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu

Grenzen verleggen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waerenga

Hallo, inmiddels ben ik al bijna 3,5 week hier. De tijd gaat best snel en dat is een goed teken natuurlijk!
In mn vorige blog had ik nog een grote mond dat het hier zomer werd en super warm was, maar een dag later was het hier een paar dagen behoorlijk koud in de ochtend. Nieuw-Zeeland kent blijkbaar 4 seizoenen in 1 dag, ik geloofde er niks maar nu ervaar ik het zelf :p Of ze kunnen, net zoals in NL, het weer slecht voorspellen. Het zou nu 22 graden zijn en bewolkt maar de zon heeft de afgelopen dagen volop geschenen! Dat is op het land ook wel te merken, omdat het hier veel waait droogt het hier veel sneller dus alle boeren hopen op regen komende dagen.

Vorig weekend ben ik zondags met Mirthe naar het kiwi house geweest en de glowworms. We hadden iets meer verwacht van het kiwi house, maar we hebben het dier gezien waar het om ging: de kiwi. Een grote kip met lange snavel die alleen in NZ te vinden is. Daarnaast hebben we ook nog 100 eenden gezien, scheelt dat we die op de farm nooit zien haha.
De glowworms was leuk om te zien! Lichtgevende wormen in de grotten die gelukkig niet naar beneden vielen. Hier kwamen we een meisje tegen uit NL, berlicum! Zij was ook voor stage in NZ. Grappig om aan de andere kant van de wereld opeens onverwacht een Nederlandse stem te horen, zo blijkt dat de wereld toch best klein is!

Afgelopen week het gewoonlijke werk gedaan bij de koeien. Dinsdag was de stroom uitgevallen doordat er een eend tegen een kabel aan was gevlogen. Het gevolg hiervan was dat we pas om 08:30 uur konden beginnen met melken en het gevolg daarvan was weer dat de koeien 's avonds weinig melk gaven en we daardoor eerder klaar waren.

Zaterdagavond begon mijn weekend! Eerst zijn we naar een dansshow geweest van Henk en Nicola's kleinkind. Krissy en Monique waren hier ook, dat was gezellig en het was erg mooi om te zien!
Zondag zijn Mirthe Krissy en ik 's morgens vroeg aangereden voor onze 2daagse vakantie in Rotorua. Zondagmorgen zijn we ergens heen geweest waar we allemaal verschillende schapen hebben gezien en het schapen scheren. 's Middags zijn we naar de skyline geweest en daar zijn we met de gondel meegeweest en hebben we de luge gedaan (rodelen)! Superleuk!! 's avonds lekker relaxt en bij het motel zat een hot water pool! Maandags zijn we 's morgens naar de Maori Village geweest. Maori's zijn de mensen die hier vroeger leefden, in de village waar wij zijn geweest leefden nog echte Maori's. Inmiddels zijn er bijna geen rasechte Maori's meer. Hier hebben we ook modderpoelen en een geiser gezien. s Middags zijn we naar Agroventure geweest en hebben we de Swoop gedaan. Supervet!! Vrije val met zn 3en in slaapzakken van 40m hoogte. Veel schreeuwen en huilen van het lachen haha.

Deze week is alweer mn 4e week stage. Zondag gaan Mirthe en ik een paar dagen naar Bay of Island en daar heb ik heel veel zin in want we hebben onze eerste trip al gepland: zwemmen met dolfijnen! Nu hopen dat ze er ook daadwerkelijk zitten want dat kunnen ze niet garanderen. Duimen allemaal!

Tot snel!

• 08 December 2014 - 09:56

Kim:

Hey Ingrid!

Super leuk allemaal, leuk dat jullie ook zo de mogelijkheid krijgen om wat te gaan zien enzo!
    die Swoop ziet er echt vet uit hahah zeker jullie gezichten;)

Fijn dat je je draai helemaal hebt gevonden, ik duim voor jullie zondag :-)

Groetjes Kim :-)

• 19 December 2014 - 19:22

Martijn Van Beek:

Hey Ingrid,

Grenzen verleggen is goed en leuk ! Geweldig dat je al die dingen kunt ondernemen samen.

Het blijft leuk als je andere Nederlanders tegenkomt. Maar het klopt ook, Nederlands zitten overal !

Ik geniet van je verhalen en foto's. Nog een verhaaltje en dan wachten op de volgende.

Geniet van alles om je heen !

Groetjes, Martijn