Veel regen = happy farmers - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu Veel regen = happy farmers - Reisverslag uit Waerenga, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu

Veel regen = happy farmers

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waerenga

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes en reacties afgelopen 5 weken! (Ik vergeet dit elke keer te typen, maar beter te laat dan nooit). Ik vindt het leuk om al m'n (leuke) ervaringen met jullie te delen en het is fijn om te zien dat dat ook gewaardeerd wordt haha.

Afgelopen zondag zijn Mirthe en ik 4 dagen naar Bay of Island geweest. Henk en Nicola en de familie van Nicola hebben hier een vakantiehuisje waar we 3 nachten in konden slapen dus dat was heel relax en het vakantiehuisje had prachtig uitzicht op de zee.
Helaas hebben we 4 dagen regen gehad waardoor een aantal plannen in duigen vielen. Zondag vertrokken we vroeg met een tussenstop om naar een waterval te kijken. Ongeveer 4,5 uur later kwamen we aan in het vakantiehuisje. Maandag hadden we een boottocht die zo ongeveer de hele dag duurde. Het regende 's morgens een beetje maar het werd gedurende de dag erger en het was zo bewolkt dat we niet ver konden kijken. Toen we 2 uur onderweg waren met de boot zagen we dolfijnen!! Met kleintjes! Heel leuk om te zien en we hebben ze een tijdje gevolgd. Doordat er kleintjes bij waren hebben we niet met ze kunnen zwemmen. Later zijn we ook geen dolfijnen tegen gekomen en het weer was te slecht om met ze te zwemmen. Het weer was overigens ook niet echt aantrekkelijk om in je bikini in de zee te springen.
We zouden tijdens de boottocht ook naar de hole in the rock gaan. Hier zijn we geweest maar we zijn er niet doorheen gegaan wat maar goed was ook want de zee was wild en de helft van de mensen op de boot zag geel van het zeeziek zijn (zelfs ik, nooit geweten dat ik daar last van zou hebben). Dus dat was niet zo'n groot succes.

Dinsdag zijn we naar Cape Reinga gereden, het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Vanuit het vakantiehuisje was dat 3,5 uur rijden, dus we hebben ongeveer de hele dag in de auto gezeten haha. We kunnen nu in ieder geval wél zeggen dat we daar zijn geweest. Helaas konden we vanuit daar de zee niet eens zien door alle mist.
Woensdag zijn we in de ochtend terug gereden en hebben we op de terug weg Kauri bomen gezien, hele dikke en grote bomen (zie foto).
Eind van de middag waren we terug bij Mirthe's stagebedrijf en heb ik het melkveebedrijf gezien.

Vanmorgen heb ik bij de buurman gemolken, die een 50-stands carrousel heeft en 840 koeien melkt. Hij liever dan ik maar het was wel heel leuk om te zien! De wei waar de koeien in grazen die het verst weg ligt is ruim 3 kilometer lopen dus die koeien daar maken heel wat kilometers op een dag. Vandaag is het hier weer een beetje grijs en dat begint best snel te vervelen. De boeren waren allemaal heel blij met het weer want ze zaten al even op een grote bui regen te wachten omdat het anders te droog wordt. Van droogte groeit gras niet en ze zijn hier afhankelijk van het gras. Je zag de maïs ook echt groeien dus voor het land is het goed. Voor stagiaires vanuit NL die een halve winter overslaan om hier zomer te vieren is het minder goed. Maargoed misschien is het over een paar dagen wel beter en kunnen we buiten zwemmen met kerst.

Nog maar een weekje stage en een half verslag om te typen dus ik ga maar eens snel aan de slag! Houdoe!

• 18 December 2014 - 07:51

Marit:

Hee Ingrid!
    Ahh echt balen van het weer joh. Maar goed je bent dadelijk een hele ervaring rijker. Ik ben benieuwd naar je foto's en verhalen. nog veel plezier op je laatste weekje stage!:) geniet ervan ;)

• 18 December 2014 - 16:42

Jessica:

Heey Ingrid,

Wat jammer van het weer zeg! Hier is het ook niet al te best..:(
    Super vet om te zien die carrousel, hoelang melk je dan met 50 stands en 840 koeien?
    Veel plezier nog en succes!!

xx Jessica

• 18 December 2014 - 21:30

Ingrid:

hee Jessica, ze melken ong 3 uur. Dankje!

• 20 December 2014 - 14:56

Helma:

Hey Ingrid,

De laatste loodjes alweer begrijp ik. Leuk om je verhalen te lezen. Helaas dat het weer je niet zo meezit. Hopelijk heeft Nieuw Zeeland zijn zonuren opgespaard voor de laatste weken vakantie vieren.
    Ik ben heel benieuwd naar je foto's en verhalen bij terugkomst.

Voor nu een beetje dagen afstrepen en tegelijkertijd ook weer genieten van alle indrukken en ervaringen. Voor dat je het weet ligt dit avontuur dadelijk weer achter je!

Geniet van de trip samen met je stage vriendin en tot snel.

Liefs,
    Helma