Een land vol verassingen - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu Een land vol verassingen - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Ingrid Bouw - WaarBenJij.nu

Een land vol verassingen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Timaru

Hallo allemaal,
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik mn laatste reisverslag schreef dus het leek me hoog tijd om nog een verhaal te schrijven voordat we naar huis gaan!
Ik begin maar met ons reisavontuur. 29 december zijn we met de trein naar Wellington gegaan waar we oud op nieuw hebben gevierd met de jongens van school. Leuk om ze weer te zien! Raar om oud op nieuw te vieren in korte broek zonder vuurwerk, maar wel een gezellige avond en nacht gehad.
2 januari zijn we met de boot naar Picton gegaan en daar hebben we onze huurauto opgehaald. Een leuk autootje waar we al zo'n 2000 km mee hebben gereden!
Vanuit Picton zijn we meteen doorgereden naar Nelson waar we 2 nachten hebben geslapen en naar het Abel Tasman National park zijn geweest wat super mooi was. Onderweg viel ons ook op dat het zuidereiland nog mooier is dan het noordereiland!
Vanuit Nelson zijn we naar Greymouth gereden en daarna naar Franz Josef.
In Frans Josef hadden we afgesproken met 4 jongens van school die op het zuidereiland stage hebben gelopen. 2 superleuke dagen gehad! Toch wel bijzonder om zover van huis samen te zijn. We hebben ook samen geskydived en dat was mega vet!! Ik scheet vooraf uiteraard 7 kleuren stront (figuurlijk godzijdank) maar nu zou ik het zo weer doen!

Vanuit Franz Josef zijn we doorgereden naar Queenstown. Hier hebben we een middag aan het meer gerelaxed en hebben we een apotheek gezocht. Mijn enkel was zo dik dat ik af en toe bijna niet meer kon lopen. Ik was nogal een aantal keer gestoken (aangevallen) door sandflies. Deze kleine vervelende beestjes kennen we in NL niet en daardoor reageerde mn lichaam er zo op. Bij de apotheek werd me verteld dat deze reactie compleet normaal is en dat het wel een week kon duren, gelukkig ziet mn enkel er nu weer normaal uit.
Vanuit Queenstown zijn we doorgereden naar Dunedin. Hier zijn we langsgeweest bij Pieter, een oude klasgenoot van de basisschool die ook via de HAS stage loopt in NZ. Hij is hier ook met een studiegenoot. We zijn met zn 4en wezen uiteten en opstap geweest. Een hele geslaagde avond en vooral het uitgaan was erg leuk!!

Zondag zijn we naar familie Bekkers geweest, zij komen oorspronkelijk uit mariahout en zijn zo'n 30 jaar geleden geemigeerd om hier te boeren. Nadat we een rondleiding hebben gehad over de bedrijven hebben we gebarbecued. Alle kinderen waren thuis dus het was erg gezellig! We mochten zelfs blijven slapen en hebben een super leuke tijd gehad hier! We waren de stad een beetje beu en wilde wel weer eens wat koeien zien! Vandaag zijn we naar familie Verbakel geweest, oorspronkelijk uit Mariahout en Lieshout en hier hebben we ook een rondleiding gehad. Hier waren de beregeningsinstallaties vooral heel opvallend. Onze haspel is niks vergeleken met de beregeningsinstallaties van 500 meter breed die ze hier hebben. Leuk dat ze er voor open stonden om ons te ontvangen en leuk en leerzaam om mensen te spreken uit de buurt die zo'n stap hebben gemaakt.
Nu zijn we bij een collega van Mirthe die hier woont, morgen staat een bezoek aan van Leeuwen op het programma. Een hele grote koeienboer met een robotstal met 24 robots dus we zijn erg benieuwd!

Het zijn nu de laatste dagen hier, donderdagavond vliegen we terug van Christchurch naar Auckland waar we Mirthes verjaardag vieren en 2 nachtjes bij Ad en Fridy slapen. Zaterdagmorgen vliegen we terug naar NL! De afgelopen 9 weken zijn ontzettend leerzaam geweest!

Hopelijk tot snel in VIVA HOLLANDIA!!

• 12 Januari 2015 - 10:10

Linda:

Jaaaa zin je weer te zien!

• 12 Januari 2015 - 11:18

Martijn Van Beek:

Hey Ingrid,

Hopelijk heb je fijne feestdagen gehad. Geweldig om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Ook super dat je hebt geskydived. Wat zitten daar trouwens veel Nederlanders en studiegenoten?

Geniet nog van je laatste dagen en tot snel! Ik kijk uit naar je verhalen wanneer je weer thuis bent.

Groetjes, Martijn